De leukste school voor je hond!

De emmer van jouw hond

"Ik begrijp het niet, ik heb twee uur met Charlie gewandeld, hij moet moe zijn! Waarom heeft hij alle kussens gesloopt en op de plinten geknaagd?"

Bovenstaande situatie komt helaas veel te vaak voor. Baasjes hebben geen idee dat de wandeling van twee uur de emmer van Charlie compleet liet overstromen. Door de overvolle emmer wist Charlie niet meer wat hij met zichzelf aan moest en daardoor ging hij binnenshuis op zoek naar manieren om zichzelf te kalmeren.

Weet je dat jouw hond een emmer heeft?
En dat bij een volle emmer jouw hond het zogenaamde 'ongewenst gedrag' gaat vertonen?
En weet je ook dat jij invloed kunt hebben op deze emmer?

Een ontspannen hond begint bij goed management over de emmer van jouw hond.

In dit E-book leg ik alles uit over de emmer van jouw hond:

• Wat gaat in de emmer?
  • Hoe krijg je de emmer weer leeg?
  • Hoe kun jij jouw hond helpen om te ontspannen?

Door bewust om te gaan met de emmer van jouw hond, voorkom je gedragsproblemen en kun je bestaande gedragsproblemen verminderen.

Help! Mijn pup bijt!

"Mijn pup bijt!"

Eén van de meest gemaakte opmerkingen die ik krijg tijdens de puppycursus.
Een baasje kijkt me wanhopig aan en steekt een arm op die vol zit met krassen en schrammen. Duidelijk het werk van de pup die ernaast zit en op dat moment een plukje van het kunstgras af trekt en daarbij het meest onschuldige hoofd aller-tijden trekt.

En het is natuurlijk niet alleen die arm. De gymschoenen van zoonlief, het squashracket dat op de gang stond, drie tafelpoten, de enkels van oma, alle sierkussens en de zorgvuldig gekweekte lelies in de tuin hebben er ook aan moeten geloven.

Sommigen denken dat het dominantie is, anderen denken zelfs dat hun pup agressief is.

Maar niets is minder waar: Het is volkomen normaal!

​In dit e-book ga ik uitleggen waarom jouw puppy bijt en wat je eraan kunt doen om ervoor te zorgen dat het bijten niet meer wordt gericht op jou, je dierbaren en je huisraad.

Verlatingsangst bij honden

Verlatingsangst is een groot knelpunt voor honden en hun eigenaren.

Je komt thuis en je hond heeft je spullen gesloopt, je bankstel is verwoest en je aanrecht geplunderd.
Of bij thuiskomst stormt je buurman boos naar buiten om te klagen over aanhoudend blaffen en janken van je hond tijdens je afwezigheid.

Natuurlijk is dit niet leuk.
Voor jou niet, voor je buren niet, maar ook voor je hond niet.
Gelukkig zijn er oplossingen voor en kun je hiermee aan het werk.

Zodat je weer met een gerust hart van huis kunt gaan, je spullen intact blijven en je buren niet meer boos op je zijn.
Maar vooral: zodat je hond zich niet vreselijk in de steek gelaten voelt op de momenten waarop jij van huis bent.

Tips tegen verveling

Heeft je hond te veel energie?

En zijn je schoenen inmiddels gesloopt, is de bank aan flarden en mis je voortdurend spulletjes van het aanrecht?

Oei: ongewenst gedrag + te veel energie = een groot probleem voor veel hondenbezitters.

Echt vervelend, want steeds vaker tref je de buurman hoofdschuddend voor z’n raam aan.
Je weet waarom: als je van huis bent gaat Bruno als een dolle tekeer.
Binnen tref je chaos aan.
Een berg sneeuw dit keer, restant van wat vanochtend nog z’n nieuwe mand was.
Moet je na je werkdag óók nog de kamer stofzuigen.
Eerst maar een rondje wandelen.
Het plenst, net als gisteren en vanmorgen.
Bruno haat regen.
Hij doet snel zijn behoefte en trekt aan z’n riem. Hij wil naar huis.
Maar daar blijft hij onrustig. Wat is er toch aan de hand?

Met deze 5 tips tegen verveling zorg je dat je hond zijn energie altijd kwijt kan.
Zelfs op dagen dat een lange wandeling er niet in zit.
Je krijgt inzicht in hoe je je hond mentaal uitdaagt.
Hierdoor kan je hond zijn energie kwijt en zal hij zijn rust vinden.
En jij dus ook.

Daardoor ga jij voortaan met een gerust hart de deur uit.
Zonder je zorgen te maken of de boel wordt gesloopt.
Of de buren overlast ervaren.
Maar het allerbelangrijkste?
Een gelukkige en ontspannen hond.

Daag je hond mentaal uit met onze 5 gratis tips tegen verveling.

Tips bij Vuurwerkangst

KNAL! Jankend van schrik kruipt je beste maatje onder de tafel.
Het is weer zo ver: vuurwerk

Je voelt je machteloos.
Je wil zó graag tegen je trouwe maatje vertellen dat er niets aan de hand is, dat hij niet bang hoeft te zijn.
Maar bij iedere knal kruipt hij verder onder de tafel, jankend en bibberend van angst.

Je vrolijke vriendje is zichzelf niet meer.
De hele dag ligt hij in een hoekje te hijgen en zijn brokjes laat hij staan.
Kon je hem maar gerust stellen!

De wandelingen zijn al helemaal een complete ramp.
Waar je hond normaal gesproken vrolijk voor de deur stond te huppelen voor een leuke wandeling, trekt hij zich nu terug en moet je hem bijna de deur uit slepen voor zijn wandeling.
Hij loopt dicht tegen je aan gedrukt, terwijl je alert als een havik om je heen kijkt of er ergens vuurwerk wordt afgestoken.

Je grootste angst is dat hij van de schrik zal ontsnappen en hij helemaal alleen in paniek over straat of door de bossen rent, met alle gevolgen van dien.
Wat voor anderen een leuke tijd is, is voor jou en je hond twee maanden lang een ware nachtmerrie.

Een ontspannen hond tijdens de jaarwisseling?
Dat kan!
Onze tips helpen jou en je hond op weg.